Sociala medier
Diskrimineringsombudsmannen använder sociala medier för informationsförmedling. Diskrimineringsombudsmannen finns på Instagram, LinkedIn, Facebook, X, Threads och YouTube.
Enskilda ärenden kan inte hanteras via sociala medier. Vi ger inte heller juridisk rådgivning via sociala medier. För att inleda ett ärende vid diskrimineringsombudsmannens byrå ska du kontakta vår kundtjänst.
Diskrimineringsombudsmannen på Instagram
Diskrimineringsombudsmannen på LinkedIn
Diskrimineringsombudsmannen på Facebook
Diskriminerginsombudsmannen på X
Diskriminerginsombudsmannen på Threads
Diskrimineringsombudsmannen på YouTube
Administration och moderering av kanalerna
Kommunikationsteamet administrerar diskrimineringsombudsmannens kanaler i sociala medier. Vi är närvarande i tjänsterna under tjänstetid. Vid behov modererar vi diskussionerna och raderar lagstridiga, människorättskränkande och osakliga meddelanden. Vid behov begränsar vi möjligheten att kommentera våra publikationer i våra sociala medier utanför tjänstetid, när moderering i realtid inte är möjlig.